San Francisco

27 april 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

24-4-2018

Eindelijk is het zover, we vliegen samen naar amerika🤗✈️!! Onze vakantie is begonnen, en wat voor 1.

8 maanden geleden boekten wij onze reis naar Amerika. Nu is het zover en zijn we inmiddels onderweg, na wat dagen/weken alles te hebben gepland wordt alles nu werkelijkheid. Spannend!!

Ons eerste aparte verhaal is er al🙈 Onze vlucht gaat namelijk niet gewoon vanaf Nederland maar vanaf Düsseldorf AirPort. Een hele onderneming, want aangezien we ook nog eens doordeweeks en snachts vliegen is het niet handig om iemand te vragen om ons hier heen te brengen. Dus we hebben besloten met de trein naar Düsseldorf te gaan, opzich prima te doen en ach we hebben toch vakantie dus wat maakt het uit. Om 21.10 uur pakken we de trein vanaf Vleuten en om 00.45 uur komen we aan bij de AirPort. Eenmaal aangekomen hebben we nog wat uurtjes te wachten, onze vlucht naar ja let op ”AMSTERDAM” gaat om 6.20 uur.

Na een uurtje vliegen naar eigenlijk weer bijna thuis, stappen wij uit om over te stappen op de rechtstreekse vlucht naar San Francisco (eindelijk). Deze vertrekt om 9.50 uur en doet er 10 uur en 55 minuten over naar San Francisco.

Even kaarten samen, filmpjes kijken, eten en we zijn geland in Amerika.

Yes, we zijn er😃

25-4-2018

Aangekomen op San Francisco om 12.00 uur, eerst een lange rij voor de controle en daarna op naar de bagage band. Gelukkig onze koffers zitten hierbij. We hebben ons hotel al geboekt voor de aankomende 2 nachten in het centrum van SFO, we besluiten daarheen te gaan met de BART (trein/metro). Nog een klein stukje wandelen met onze koffers en we zijn bij het hotel. We kunnen gelijk inchecken en onze kamer is ook al gereed, het is klein en simpel maar prima voor 2 dagen. Na wat opfrissen gaan we de stad in OMG wat gebeurd hier allemaal en wat een mensen in het stukje DownTown. In een straat van ongeveer 200 meter zien wij alleen maar armoede/zwervers en/of mensen onder invloed. Ze schreeuwen naar elkaar of slapen op de grond op een stukje karton, de een heeft het iets beter dan de ander. We gaan wat eten bij een burgerhouse, we zitten op krukken aan de bar en ons eten wordt gereserveerd. Dan denk je dus lekker te gaan eten en dan besluiten de mensen van buiten dat er vast nog wel een lekker stukje pizza of burger in de vuilnisbakken achter ons liggen, en ja hoor gevonden, strompelend lopen ze weg met een afgekloven stukje pizza of burger, nou Eetsmakelijk!

Omdat we wel een beetje last hebben van onze jetlag besluiten terug te gaan naar ons hotel om toch een lange nacht maken. Wat een indrukken allemaal al in zo’n korte tijd😍.

26-4-2018

Na een lekker ontbijtje in de ochtend en ook een goede nachtrust kunnen we met ons rugzakje op richting Alcatraz Bike & Tours. Hier hebben wij voor vandaag 2 fietsen gereserveerd. We weten al wat we allemaal willen zien dus een kaart mee en maps me op onze telefoon en we komen er wel. Wauw wat is SFO gaaf en apart, wel heel heuvelachtig zoals we al wisten. We stappen op de fietsen richting Fishermans Warf waar we de zeeleeuwen zien, vervolgen onze route naar de Golden Gate Bridge die we natuurlijk al heel vaak voorbij hebben zien komen in blogs en op foto's van andere personen die hier al zijn geweest. Maar WoW wat is hij groot en mooi, we fietsen over de brug heen en terug. Zo,dat hebben we ook weer kunnen afstrepen van onze bucketlist. Onze beentjes beginnen nu eigenlijk richting het Golden Gate park te verzuren, heuvel op, heuvel af. Maar we zijn er nog niet we willen nog meer zien. We fietsen door het golden gate park richting de Painted Ladies en fietsen door China Town. Heerlijk gelunchd bij Sweet Maple in de middag.

We zetten wat foto’s online zodat jullie hier ook een beeld bij krijgen. Vandaag gaan wij onze huurauto ophalen en rijden wij richting Monterey.

1. Corinna:
    Wat een leuke blog!
    En zo apart, meestal zie je dit op tv!
    Geniet maar lekker! En rij voorzichtig😘
  2. Papa frans:
    Super leuke blog 😎 En door met genieten
  3. Sonja:
    27 april 2018
    Wat leuk zeg om te lezen geniet lekker xxx
  4. Willy Sunter:
    Super leuk 😍 geniet 💋 heerlijk om te lezen 💋🍀☀️😘
  5. René:
    28 april 2018
    Heel gaaf om te zien. Leuk avonteur gelijk al.
    Hebben jullie ook de Nederlandse molen ontdekt in SFO?
    Genietse!!
  6. Emy:
    28 april 2018
    Leuke foto’s en tof dat alles goed gaat.. have fun schatjes!! Geweldige herinneringen maken samen ♥️