Monterey, Grover Beach & LA

1 mei 2018

27-4-2018

Vandaag Koningsdag in NL, we zijn hier nog maar weinig Nederlanders tegen gekomen, maar de gene die we hebben zien lopen in SFO hadden zich wel in het oranje gekleed. Leuk om te zien, je zag gelijk dat het Nederlanders waren. Jammer dat wij hier niet aan gedacht hebben, om iets aan te trekken of wat te doen in het oranje die dag. Maar voor nu leven wij even 3 weken in Amerika en even niet in NL. We lopen na een ontbijtje in het hotel met onze koffers naar het autoverhuur bedrijf. We zijn benieuwd wat we toegewezen zouden krijgen. We wachten buiten tot de chauffeur hem komt brengen, WOW is dat hem??? Ja, die witte Dodge Yourney is de komende weken voor ons. Top! Best luxe een 7 persoonsauto voor ons 2e haha. Vervolgens toetsen wij onze bestemming in, en gaan via de Highway 1 naar Monterey. Vanaf SFO is het ruim 2 uurtjes rijden langs de kustwegen, waar we allerlei gave dingen zien en af en toe stoppen voor wat foto’s en te genieten van het prachtige uitzicht. We slapen daar bij Nathalie via Airbnb, echt een top locatie want haar huis bevind zich achter de 17 Mile drive die we willen rijden. Even wennen is het wel, want je slaapt bij iemand thuis. We hadden wel een eigen ingang en wc gelukkig en ze was super vriendelijk. Aan het einde van de middag rijden we de 17 Mile drive, een hele gave route waar je zoveel mooi’s ziet!!

28-4-2018

We zijn nog steeds savond’s snel moe, en dus slapen we eigenlijk te vroeg, waardoor we ook weer vroeg wakker zijn. Om 9.00 uur stappen we in de auto richting Grover Beach, ook weer een paar uur rijden via de Highway 1. Dit keer nog meer en gaafs te zien onderweg, onder andere de bixby Creek bridge. Zoals altijd is er wel een gedeelte van de Highway 1 afgesloten, zo dus nu dan ook bij ons. Of we rijden helemaal terug (wat echt ver is) of we pakken een bergpad? Mmm door de bergen rijden is natuurlijk wel een veel leukere en uitdagende route, dus besluiten we deze te nemen. Hoog/ steil/ diepe afgronden/ smalle paden en toegemoetkomende auto’s, maar super dat we dit hebben gedaan/ meegemaakt hebben (Dit was natuurlijk kaasie voor Mitch). Vanavond hebben we weer een overnachting via Airbnb, dit keer bij Charles en zijn honden Jack & Joshua. We hebben alleen maar goede verhalen gehoord over het verblijf bij hem, en niks was minder waar! Top kamer, eigen tuintje, alles op de kamer zelfs Netflix, in de ochtend zetten hij een zelf gemaakt ontbijtje voor ons klaar voor de deur. Zo luxe hebben wij het nog niet gehad en gaan we het waarschijnlijk ook niet krijgen.

29-4-2018

Na ons overheerlijk ontbijtje van Charles gaan wij onze reis weer vervolgen. Vandaag gaan we weer over de Highway 1 rijden langs de plaatsen Santa Barbara/ Malibu & Santa Monica om vervolgens via Bevelyhills en Hollywood in Los Angeles te komen. Een lange route voor vandaag, maar weer 1 voor in de boeken! In Santa Barbara maken we een stop bij Stearns Wharf en verder onderweg stoppen we bij diverse vieuwpoints. We hebben een hotel geboekt in LA, het East West Hotel, vrij duur en lijkt op de foto’s wel ok, maar eenmaal aangekomen viel dit wel tegen. Nouja even 2 nachtjes doorbijten. En we mogen zo niet klagen, want we zitten wel fucking 3 weken in USA😍

30-4-2018

Yes!!! Vandaag gaan we onze dag doorbrengen in Universal Studio’s Hollywood😃 Wat een gaaf park, zo mooi gemaakt en de attracties zijn mooier en duren ook langer dan in NL. Vooral de Studio Tour was heel leuk en mooi, ze lieten ons zien waar de films waren opgenomen en met de special effect show lieten zij zien hoe dit allemaal werd gedaan. Ze hadden een heel Harry Potter dorp gemaakt in het park, het was net echt. The Walking dead/ The Mummy & Jurrasic Park Ride waren ook attracties die je niet zou willen missen. Al met al weer een geslaagde dag.

Zoals ze zeggen “foto’s zeggen meer als 1000 woorden” zullen we weer wat foto’s online zetten.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Iris:
    Wauw heel gaaf!! Leuk om te kunnen lezen wat jullie meemaken :). Geniet!! Xx
  2. Willy Sunter:
    2 mei 2018
    wat heerlijk dat jullie het zo leuk hebben en fantastisch allemaal. geniet !!!
    fijne reis
  3. Wendy:
    2 mei 2018
    Super leuk om te lezen en foto’s te zien! Geniet er nog maar lekker van! De kleine zit nog rustig in mijn buik, dus de kans wordt steeds groter dat hij op jullie wacht ;-)
  4. Evelien van kouwen:
    2 mei 2018
    WAUW wat super gaaf, en het verslag zo leuk geschreven ik ben helemaal op de hoogte van jullie super reis. Jullie genieten dat is duidelijk te zien. xx en nog heel veel plezier en dat er maar nog veel mooie dingen mogen komen
  5. Pim:
    2 mei 2018
    Hebben ze jullie niet gehouden voor een hoofdrol in the walking death 😂
    Nee hoor jullie zien er blij en gelukkig uit.....naar jullie zin dus.
    Geniet er van 😘