Kanab/ Bryce Canyon/ Zion/ Las Vegas/ Fresno/ Yosemite/ Oakdale

14 mei 2018 - Utah, Verenigde Staten

6-5-2018

Het is alweer zondag 6-5, we zitten alweer op de helft van onze vakantie. Dat gaat snel zeg jeetje. Vandaag pakken we nog een stukje van de Grand Canyon, kijken nog 1 keer even via een vistapoint naar beneden. ECHT MOOI!! We stoppen ook nog even bij Dessertvieuw, hier staat een toren waar we een mooi uitzicht hebbben op een gedeelte van de Grand Canyon, leuk om hier nog even in te lopen en dus het uitzicht te bekijken. Vandaag wordt een lange dag want we moeten zo’n 5 uur in de auto zitten richting Kanab, hier dzien we verder eigenlijk niks. Onderweg kwamen wij nog wel langs Page, en daar zit het Glen Canyon National Park. Hier zijn we nog even in gegaan om richting het water te rijden in dit park. Hier stond Lone Rock, die hebben we ook weer gezien en op de foto gezet. Dit National Park is leuk als je een eigen jetski of bootje zou hebben, deze kan je hier namelijk zo het water in rijden en mooie tochten maken. We overnachten zoals gezegd in Kanab in een prima hotel, zodat we morgen al iets dichter bij onze bestemming zijn.

7-5-2018

Bryce Canyon National Park staat vandaag op de planning, weer hele mooie verhalen gehoord en gelezen. We hebben zeker geen spijt dat we hiervoor wat moesten om rijden want het was echt wel de moeite waard. We rijden het park door en stoppen op wat verschillende punten. We besluiten een stuk te wandelen bij het Amphitheater waar je de Hoodoos goed kunt zien. Op de fotos kunnen jullie de Hoodoos zien. We dachten we maken een wandeling van ongeveer 1,5 uur. De tocht begint naar beneden, eenmaal beneden zagen wij dat de route die wij wilden maken niet verder liep, deze weg was gesloten. Mmmm dat is minder want dat betekent dat wij die 1,3km weer terug moeten lopen. Nou denken jullie waarschijnlijk het is maar 1,3km? Ja, dat klopt! Maar dit is wel 1,3km omhoog en steil omhoog hahaha, en ook nog eens warmte erbij. Gelukkig hebben we het gehaald, onderweg hadden we ook een Chipmunk die met ons meeliep. Bij een andere stop in dit park zagen we paarden, toeristen maakten hier een tour door de bergen. Dit willen wij ook dachten wij, we wisten waar de paarden stonden en liepen daarheen. We moesten ons melden bij de logde daar in de buurt. Zo blij als we waren vroegen wij aan de man of er nog 2 plekjes waren vandaag, helaas vandaag gaat niet meer lukken. Shit!! Dit zijn dus echt dingen die je ver van te voren moet boeken. Jammer maar helaas, verder hebben we weer mooie dingen gezien vandaag, einde van de middag zijn we naar onze slaapplaats gereden, dit was gelukkig dicht bij dit park.

8-5-2018

Steeds komt het voor ons dichterbij, we gaan naar LAS VEGAS😍 Eerst pakken we vandaag nog Zion National Park. Te Gek! Wauw dit park is echt geweldig. Natuurlijk in alle parken is de natuur zo mooi op zijn eigen manier. Dit park is zo ECHT (duh) maar zo puur is dat dan het goede woord? Alles is vanaf het visitor center te bezichtigen met de shuttle busjes, dus geen auto’s verder door het park heen. Al moet je daar wel even de tijd voor nemen... wij kwamen redelijk optijd aan (dachten wij), we hebben wel een half uur gezocht naar een parkeerplek voor onze auto. Dat is wel een drama in dit park. Maar uiteindelijk na een plekje te hebben gevonden, zijn we met de schutte bus naar boven gegaan. We zijn wat gaan eten bij de logde rond lunchtijd en zijn toen naar het laatste punt gegaan “The Temple of Sinawava” hier kon je namelijk een riverwalk doen. Offcourse liepen er allemaal mensen met juiste schoenen om zo’n trail te lopen en hadden wij onze gewone gympen aan. We dachten eerst we lopen tot dit pad en maken wat foto’s, dan hebben we het in iedergeval gezien. Steeds dichtbij werd het alleen maar mooier, de bergen werden steeds nauwer en er kwam steeds meer water. Dan is het zover, het einde van het gewone looppad. We kijken elkaar aan en zeggen tegen elkaar: Ik wil dat water in!!! We werden in de bus wel gewaarschuwd voor het koude water, waar je dus niet te lang in moest lopen en het weer die snel om kan slaan tussen de rotsen/ bergen, waardoor dan dus vloedgolven kunnen komen. Met ons niet al te beste schoenen besluiten we te water te gaan. KOUDKOUDKOUD, je tenen vriezen er bijna af maaaaaar doorlopen denken we alleen maar. We willen verder en verder! Wat gaaf zeg!! We hebben niet de hele trail af kunnen maken want dat werd steeds wat dieper en daar hebben wij echt de kleding niet voor aan. Wat zijn wij blij dat we dit gedaan hebben😃 Aan het einde van de middag kwam er ook alweer bijna het einde van deze mooie dag maaaaaaar niet getreurd we gaan door naar Las Vegas!!

8-5-2018/9-5-2018/10-5-2018/11-5-2018

VIVA LAS VEGAS! Wat gaaf/maf/fantastisch is deze stad! Hier kan echt alles. Van voor ons mega grote hotels naar nog grotere en luxere hotels, jeetje wat gaaf. Van ook weer armoede naar veeeeeeeel toeristen, dronken mensen, gokverslaafden en gewone gekke mensen naar ohja wat zijn wij hier dan? Waar moeten we beginnen met vertellen? We sommen gewoon wat dingen op:

- Slapen in het Flamingo Hotel, met 3 uitgangen, een groot casino, winkels en restaurants in het hotel. 2 grote zwembaden met poolparty’s elke dag. En zelfs echte Flamingo’s in tuin die aangelegd is.

- De fonteinshow bij het Bellagio Hotel en de vulkaanuitbarsting show bij Mirage hotel. Het totaal nagebouwde Venetië IN het Venetian hotel, hier zijn we zelfs verdwaald in dit hotel zo groot was het.

- Harley Davidson store (hier hebben we wel ruim 7 km voor moeten lopen)

- Pool party’s, dj’s, vrouwen die in het casino op de bar dansen. Zelfs buiten lopen zij in pakjes rond. 2 politie vrouwen sloegen Rachella zelfs in de boeien en sloegen haar met een zweep op haar kont. Als grapje natuurlijk😂

-Nagebouwde Parijs, de Eiffeltoren gaat dwars door een hotel heen. Hotel NewYork New York waar een achtbaan doorheen loopt.

- De vele casino’s aan De Strip (waar je echt moet zitten als je hier bent) waar we alleen keer op keer geen geluk hadden. Maar als je speelt krijg je wel gratis drankjes hier, dat is dan wel weer een meevaller.

- De belachelijke prijzen hier in Las Vegas voor eten en drinken. Ook hadden wij een ontbijt geboekt bij ons hotel, bij het inchecken vertelde ze ons dat we dan sochtends bij Club Cappucino voor $9 pp eten en drinken kon halen. Dit was een soort Starbucks in het hotel, dan denk je nou $9 pp per dag dat is best veel. Uh nee je kan er net een broodje voor halen🙈 Je moet er maar om lachen want alles hier is gewoon een stuk duurder.

Donderdag merkte wij al hoe druk het werd in de stad (bijna weekend) het was al druk maar nu was echt alles vol. Wachtrijen van meer dan een uur om in te checken bij het hotel etc. Savond’s op de Strip was het ook een stuk drukker(maar wel gezellig) Overal hoor je sowieso al politie of brandweersirene’s voorbij gaan, maar deze avond was het wel vaker. Meerdere aanhoudingen en politie auto’s die bij oversteekpunten tegen het verkeer in gaan rijden. We zijden het toch, het is echt maf hier haha maar wel echt super leuk! Hier moet je geweest zijn!! Helaas komt er aan deze stad voor ons ook weer een einde op vrijdagochtend 11-5 moesten we hier weer uitchecken. Het wordt vandaag een lange rit, de langste tot nu toe, wel 6 uur en 15 minuten hebben we vandaag voor de boeg. We wisselen onderweg af en toe af met rijden en rijden richting Fresno. Dit is een tussenstop om de volgende dag naar Yosemite National Park te gaan. Onze planning is wel wat aangepast want eigenlijk zouden we vandaag niet al naar Fresno rijden maar naar Death Valley. Na wat resourch hebben we toch besloten dit park over te slaan, het was best een stuk om en waarschijnlijk niet de moeite waard. We zouden dan veel dagen achter elkaar echt lang moeten gaan rijden.

12-5-2018

Ons laatste National Park vandaag! Dat betekent ook dat de vakantie dus al bijna voorbij is? Ja, het gaat mega hard. Vandaag zijn we heel moe MAAR dat heeft een reden en maakt ons niks uit, want we zijn vannacht wakker gebeld met geweldig nieuws😃💙 MATS ons neefje is geboren! We hebben gelukkig gelijk kunnen facetimen om hem te kunnen zien. Na zoiets moois kan je daarna natuurlijk niet meer slapen en moesten we ook vroeg op om naar het park te rijden. We hoorden namelijk dat dit het drukst bezochte park is in Amerika en we moesten nog 2,5 uur rijden om hier te komen dus Huphup 7.15 uur de auto in. Iets voor 10e komen we bij het park aan, groot en veel dingen liggen vrij ver uit elkaar waardoor je wel lang moet rijden om dingen te zien. Een plek bij het visitor center voor je auto zat er echt niet in, wat een mensen en auto’s. Gelukkig hebben we bij 4 stops wel een plek kunnen vinden voor de auto en konden we hier dus uitstappen om te kijken en foto’s te maken. Vooral de stops bij de watervallen vonden we heel gaaf. Daar gaan we ook als avonturiers altijd buiten de paden, om zo dicht mogelijk bij de watervallen te komen. Zeiknat wordt je er wel van haha maar dat maakt niks uit. Klimmen over grote stenen/ rotsen maakt het avontuur toch juist extra spannend. Dan ben je het meest dichtbij de waterval voor mooie uitzichten en foto’s. Na het park rijden we nog zo’n 2 uur richting Oakdale, voor een overnachting daar in de buurt van Livermore voor onze volgende dag.

Wij gaan nog even een paar dagen genieten en leuke dingen doen❤️

1. Evelien van kouwen:
    14 mei 2018
    Ja Mitch en Rachella aan alles komt een eind maar wat heb ik genoten van jullie verslagen en foto's echt prachtig denk jullie ook wel, maar eigenlijk weet ik dat wel zeker . Zoals ik al eerder zei het is net of ik er bij ben geweest. Geniet nog maar lekker paar dagen en gefeliciteerd oom en tante tot gauw en Rachelle Mounier heeft ook een dochter Sophia xx
  2. Willy Sunter:
    14 mei 2018
    Super wat jullie meemaken 🍀😘geniet nog even , oom en tante , donderdag zien jullie Mats , 🍀😘😍💋veel plezierboot en een goede terug reis 🍀😍
  3. Corinna:
    15 mei 2018
    Wat een mooie blog weer!
    Leuke ervaring die niet meer afgepakt kan worden. Geniet nog even! En voor jullie het weten kunnen jullie Mats in jullie arm nemen😘
  4. Emy:
    15 mei 2018
    Geweldig verhaal weer!!😍 en inderdaad jullie neefje MATS🙌🏻💙 die kunnen jullie als hij ietsje ouder is al deze mooie verhalen vertellen!! “Toen jij geboren werd waren wij in Amerika aan het touren jongen!”😁😍 tot snel lieverds😘
  5. Sonja:
    17 mei 2018
    wat mooi om te lezen en wat een mooie foto's geniet er nog van