San Diego/ Yucca Valley/ Kingman/ Tusayan/ GRAND CANYON

6 mei 2018 - Arizona, Verenigde Staten

1-5-2018

Daar gaan we weer, op naar nog meer avonturen. Vandaag gaat de reis verder richting San Diego. We hebben een hotel geboekt dat vlakbij Seaworld ligt want daar willen wij morgen heen gaan. Aangekomen bij ons hotel na ongeveer 3 uur rijden kunnen we gelukkig gelijk inchecken. We besluiten savonds een hapje te gaan eten in het centrum van San Diego en wel Taco’s want het is vandaag Taco Tuesday hier. Dit hadden wij al gehoord van iemand in NL en het kwam precies goed uit dat wij hier dus op dinsdag zijn. We besluiten te gaan eten bij Barriostar, staan goed aangeschreven en de foto’s die we online vonden zagen er ook goed en gezellig uit. Wat een goede keuze van ons, leuk restaurant en vooral een leuke bediende. Hij bleef maar met ons kletsen, en wilde weten waar wij nog helemaal heen zouden gaan. Na wat drankjes (Margaritha’s) en lekkere tacos’s was het tijd om af te rekenen, zoals bijna alles in Amerika behalve fastfood is het best prijzig, maar we hebben een leuke avond gehad en het eten was heerlijk. Hij vroeg ons wat wij vanavond nog van plan waren te gaan doen, hij pakte zijn pen en papier en schreef allerlei dingen voor ons op wat we moesten zien of doen in San Diego, leuk zo’n bediende👍😊. Er stond onder andere in dat we naar Soledad park moesten rijden voor de zonsondergang, helaas was het daar al wel te laat voor maar dat kunnen we morgen wel doen dachten wij. We rijden nog even een rondje door de stad, halen wat boodschappen voor ons ontbijt de volgende morgen en gaan weer richting ons hotel om lekker te gaan slapen. Eventjes langs de supermarkt is hier ook geen pretje, we wilden namelijk even een keer “gezond”/“normaal” ontbijten maar dat is 3x zo duur dan bijvoorbeeld even bij MC Donalds of een andere fastfoodketen eten. We haalden wat fruit/havermout/kwark, wat melk en cornflakes, mogen jullie raden wat dat kost?............ €18 haha, nu snappen we dus wel dat iedereen hier zo dik is. Wordt dus weer flink sporten en gezond eten na de vakantie, dat is wel duidelijk.

2-5-2018

Vandaag zijn we naar Seaworld geweest! Gaaaaaaf was het! Echt heel leuk. Orcashow/ dolfijnenshow, en zoveel te zien en te doen daar. Echt ongelofelijk grote en machtige beesten, en wat ze hun allemaal wel niet kunnen leren. We zullen wat foto’s en filmpjes plaatsen, dan hebben jullie ook een indruk van wat wij hier gezien hebben. Ook wel leuk en fijn dat we vandaag voor het eerst de hele dag in ons t-shirtje kunnen lopen. Afgelopen week hadden we nog wel een trui nodig en soms zelf een jas, we gaan nu meer richting het binnenland waar het warmer wordt en we hopelijk een lekker kleurtje op kunnen doen. Tenslotte is dat ook wel een beetje een doel van je vakantie toch? Tegen 19.00 uur zorgden wij ervoor dat we bij het Soledad park een mooi plekje hadden om de zonsondergang te zien! Wauw wat een goede tip!! Het was echt fantastisch om dit hier op deze plek mee te maken.

3-5-2018

We gaan San Diego weer verlaten, jammer want het was hier wel mooi en we voelden ons hier fijn. Vandaag gaat de reis richting Yucca Valley, dit zit vlakbij het Yoshua Tree National Park. Het is weer zo’n 3 uur rijden voordat we aankomen. Wat we merken is dat het nu wel wat sneller rijdt en beter. Rondom LA is het druk, slechtere wegen en doe je overal dus net even iets langer over. We gaan nu echt het binnenland in, we rijden een hele lange rit maar komen niks tegen, wel wat andere weggebruikers maar weinig dorpjes, tankstations etc. We slapen vandaag dus in Yucca Valley, zo’n 15 minuten rijden van het Yoshua Tree National Park. We besluiten smiddags al een stukje van het National park te gaan bekijken, vragen wat info en de beste route door het park bij het Visitor center. Ons eerste echte National park deze reis en wat voor 1😍 We kunnen niet uitleggen hoe mooi zoiets is, gewoon met je eigen auto heerlijk door het park heen rijden, af en toe wat stops maken en natuurlijk een wandeling bij Hidden Valley. Ook al is Mitch niet zo dol op wandelen zelfs hij wilt dit zien en doen. Morgen mogen we weer dit park in om de rest te bekijken. Lucky us!!

4-5-2018

Lekker nachtje geslapen bij Americas Best Value Inn, ontbijtje gehad dus wij kunnen er weer tegen aan vandaag. De ochtend hebben wij nog de tijd om het Yoshua Tree park in te gaan en daarna moeten we nog 3 uur rijden naar Kingman. We rijden het park in en stoppen bij Barker Dam en maken daar weer een wandeling van ongeveer een uur. Eindelijk zien we ook wat water in dit park, alles is namelijk droog hier. Overigens staan hier bijna alleen maar planten geen BOMEN (terwijl het Yoshua TREE wordt genoemd) maar er wordt ons duidelijk gemaakt dat het geen bomen maar planten zijn. Ohja logisch? Maar we rijden weer verder langs Skullrock en de cactus garden. Het park is vrij groot dus de tijd gaat vrij snel, rond 12 uur rijden wij het park weer uit richting Kingman. We besluiten daar te overnachten, anders moeten we nog 6 uur rijden om in de buurt van de Grand Canyon te zitten. Dit is dus meer voor een tussenstop. Maar om hier te komen, komen we weer op wegen jeetje mina. Mooi maar saai na 90 Miles niks te hebben gezien. Geen tankstation, geen dorpje, geen huizen behalve een paar weggebruikers. Jeetje dan besef je pas hoe groot Amerika is. Af en toe wisselen we van plek in de auto, vooral op dit soort wegen. Mitch wordt wakker naast mij en we slaan af naar een weer wat drukkere weg en wat voor 1!! We rijden zojuist op de route66, liever op de motor maar goed die hebben we nu niet. Een foto bij het teken op de weg mag dan natuurlijk ook niet missen. We stoppen langs de weg en als er dan geen auto aan komt maken we snel een foto, mensen stoppen om te vragen of we hulp nodig hebben(ze denken dat we pech hebben met de auto) oh no it’s ok roepen we maar snel en stappen snel weer in de auto. Ohja en of we nog aan ons landje denken, natuurlijk hebben wij om 11 uur onze tijd even 2 minuten stilte gehouden.

5-5-2018

Bevrijdingsdag, de meeste van jullie zijn vandaag een feestje aan het vieren in NL. Heel leuk maar wij gaan vandaag naar de Grand Canyon😍 Iets wat echt wel op ons lijstje stond om ooit eens naar toe te gaan. Na 3 uurtjes rijden vanuit Kingman komen we aan, we zijn vroeg vertrokken vanmorgen dus zijn al om 11.00 uur in het park. Het is vrij druk, natuurlijk omdat het ook weekend is. We gaan eerst langs het visitor center om daar de verschillende route’s te bekijken. We hebben een planning gemaakt en gaan op pad. We komen aan bij het eerst vieuwpoint........ ok, we zijn stil..... heel lang stil. Mitchell zegt: Ik ben niet gauw onder de indruk maar dit😳 Nou dan weten jullie wel hoe indrukwekkend het hier is. Een paar uur verder hebben we alles wel redelijk gezien en besluiten we naar ons hotel te gaan in Tusayan. Dit hotel ligt 1 km van het park af, dus lekker dichtbij. Op de heenweg naar het park reden we al door dit kleine dorpje, rechts van ons ja hoor was het The Grand Hotel. Mooi dachten wij, ziet er goed uit en makkelijk te vinden straks. Eenmaal klaar in het park rijden wij dus rechtstreeks naar ons hotel, pakken de koffers en lopen richting de receptie. Mooie entree, overal aan de muren opgezette dierenkoppen etc. We willen inchecken geven onze namen en de man achter de balie zegt: Op deze namen is bij ons geen reservering bekend. Oh, we kijken elkaar aan, huh? Mitch zoekt de bevestiging erbij en deze laten wij zien. Oh zegt de man met een smile, dit is het The Grand Hotel en jullie hebben geboekt bij het Grand plaza hotel, dat zit hier schuin aan de overkant achter de restaurants🙈 OK! Dom,dom,dom... gelukkig zegt de man dat dit vaker voorkomt haha. Hadden wij dus weer... maar waarom dan in zo’n klein dorpje 2 hotels met bijna dezelfde naam vragen wij ons af? We hadden wel een mooie kamer en hebben in dit dorp lekker gegeten.

We gaan weer lekker verder reizen en hopen dat jullie onze blog weer leuk vinden om te lezen. Liefs Mitch & Rachel

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Papa frans:
    Mooi verslag 😎 of ik daar zelf ben 😁
  2. Evelien van kouwen:
    7 mei 2018
    Jeetje, het is net of ik erbij ben wat een geweldige foto,s en wat genieten jullie zo leuk om te lezen en te zien.
  3. Kim:
    7 mei 2018
    Nou ik zit er ook helemaal in inderdaad🤗
  4. De boeren uit Harmelen:
    9 mei 2018