Livermore/ San Francisco/ Alcatraz/ Terugreis

20 mei 2018 - San Francisco, California, Verenigde Staten

13-5-2018
Het besef komt wel steeds dichterbij dat we bijna naar huis gaan. Natuurlijk helemaal niet leuk, want deze vakantie kan ons niet lang genoeg duren. Maar thuis zijn er ook leuke nieuwe dingen gebeurd, dus ook wel weer leuk om daar te zijn. Deze zondag zijn we een dagje gaan shoppen, bij een groot shoppingcenter. We hebben niet heel veel gekocht, maar het was wel een leuk shoppingcenter en een relaxed dagje. We hebben geslapen in Livermore wat al dichtbij San Francisco ligt.

14-5-2018
Vandaag ons laatste dagje dat we de auto echt gebruiken, 1 uurtje verwijderd van San Francisco. We hadden een hotel geboekt in San Francisco in Chinatown, midden in de stad. Dit hadden we in het begin van onze reis nog niet gezien. De dag begon dus met een ritje van ongeveer een uur richting dit hotel, toen zijn we in de middag door Chinatown gelopen en hebben we nog wat gelopen en geshopt in San Francisco. In Chinatown is de hele straat waar je doorheen loopt alleen maar gevuld met winkeltjes, en dan vooral fruit/groenten shops. Mega veel van zulke shops en overal is het druk, terwijl ze overal voor ons gevoel hetzelfde verkopen haha. Heel Chinatown zit vol met, hoe kan het ook anders Chinezen! Zoals in heel San Francisco is het hier ook erg druk, de hele dag & nacht is hier van alles te beleven en gaat het allemaal gewoon door. We hadden een heerlijke bakker gevonden, die heerlijke verschillende broodjes hadden. EINDELIJK echt lekkere broodjes, lekker zacht brood met een knapperig korstje mmmmm. In de avond besloten we bij de bakker wat plain broodjes te kopen en bij de shops buiten op straat een bak aardbeien. Zo hadden we een lekker maaltje (en een keer wat anders) Heerlijk!!

15-5-2018
Eerst onze luxe auto inleveren bij het verhuurbedrijf voor 10.00 uur. Dit ging gelukkig snel en was zo afgehandeld.

Yes, weer een leuke dag! Lang op gewacht ook want we willen hier al heel lang naartoe. Vandaag gaan we naar Alcatraz. Dit is een baai in San Francisco waar je met een Ferry kan komen. Natuurlijk om te kijken in de oude gevangenis en een rondje te lopen over dit eiland. Er was een audiotour die je kon doen door de gevangenis heen, super cool! Je werd door de hele gevangenis geleid en ze vertelde alles over deze gevangenis, wie hier hebben gezeten, hoe alles ging, wat de regels waren, en de pogingen tot ontsnappingen. Heel interessant, echt een aanrader als je daar een keer in de buurt bent. Zelf konden wij ook wat cellen in en bekijken, ze hadden ook wat cellen ingericht zodat we echt konden zien wat de gevangen hadden. Er was een man aan het vertellen wat hij deed als hij bijvoorbeeld het hol in moest. Dat was een cel met 2 dichte deuren, eigenlijk gewoon een cel met GEEN licht. Hij vertelde dat je daar helemaal gek in werd en allerlei dingen ging zien na een paar dagen. Er was helemaal niets in deze cel maar hij zij dat hij wel op een gegeven moment een tv kon zien en licht. Zodra hij hier in zat, trok hij een knoop van zijn hemd af en gooide deze door zijn cel heen, dan ging hij op handen en voeten door de cel heen om dit weer te zoeken. Dit herhaalde hij dan heel vaak, dat was zijn vermaak. Het is echt heel bijzonder om hier te lopen, en een raar idee dat daar mensen zo hebben gezeten en wat ze allemaal wel niet bedacht hadden en deden om toch vrij te komen. Ook Al Capone heeft hier een paar jaar gezeten. In de avond wilde Rachella naar een chinees restaurant, ze dacht als we dan toch in Chinatown zitten, moeten we eigenlijk wel ook chinees eten. We keken wat rond en dachten hier kunnen we wel naar binnen. We trokken de deur open en er kwam een enorm lawaai op ons af, een live chinees was aan het zingen. Het klonk hard en eigenlijk ook voor geen meter. Dus met dezelfde snelheid deden we de deur weer dicht en zijn we toch maar op zoek gegaan naar een ander restaurant. Ons laatste avondmaaltijd hier:(.

16-5-2018
Jeetje wat zijn deze 3 weken voorbij gevlogen!! Maar wat een super vakantie, echt heel bijzonder. We pakken onze koffers weer in, relaxen nog heel even en checken dan uit. Lopen met onze koffers en rugzakken richting het BART station, waarmee we ook heen zijn gekomen. Onderweg drinken we nog wat bij de Starbucks en pakken dan de metro richting de Airport. Om ongeveer 12.45 uur komen we aan, we zoeken onze incheckbalie en geven onze koffers af. We eten en drinken wat en al vrij snel (voor ons gevoel) mochten we boarden (dachten we) steeds werd het boarden uitgesteld met 10 min. Toen was het16.30 uur, de tijd dat we eigenlijk de lucht in zouden gaan. Er bleek een systeem update te moeten worden gedraaid iets software matigs in het vliegtuig. Ze zouden binnen een uur bij ons terugkomen met meer informatie. Nou, na dat uur kwamen ze bij ons terug met de mededeling dat het nog wel langer zou gaan duren en dat ze ons weer na een uur zouden informeren. Nou daar kwam het een na laatste bericht, het lukte niet en binnen een half uur na de 1 na laatste melding zouden ze een beslissing nemen. In het ergste geval zou de vlucht worden geannuleerd, nee toch? En ja hoor onze vakantie eindigde in een redelijke horror. De vlucht wordt geannuleerd! De koffers kunnen jullie afhalen bij de bagage band en verdere info volgt bij de incheckbalie, Wat een ramp al die mensen stonden daar dan, met hun handen in het haar. Wij hadden gelukkig elkaar nog, er stonden ook mensen alleen en families''s met baby's of hele kleine kinderen. We moesten of de mail afwachten of bellen naar KLM servicelijn, na 2 uur proberen en aan de lijn gehangen hadden we uiteindelijk een vlucht geregeld voor de volgende ochtend om 8.00 uur. Eerste zouden we dan naar Atlanta vliegen en vanaf daar naar Düsseldorf. Vervolgens terug naar de balie om te kijken of de shuttle bussen en hotels voor de nacht al waren geregeld. Uiteindelijk om 00.00 uur waren wij het in het hotel gebracht waar we 4 uur konden slapen en weer opnieuw naar de Airport konden gaan. Nu werd onze terug vlucht toch echt ingezet.... na uren te hebben gevlogen en weer weinig slaap komen we dan toch eindelijk aan op Düsseldorf. Gesloopt na 2 nachten bijna geen slaap maar wel blij dat we er eindelijk zijn! Helaas onze geweldige vakantie zit erop.

Wij hebben genoten en hopen jullie ook(L)

1. Willy Sunter:
    20 mei 2018
    Welkom thuis , we ko lies en ik hebben jullie onthaalt op airport Düsseldorf of jullie heel lang weggeweest waren ✈️❤️😘 maar we waren zeker blij om jullie te zien 💋💋 leuke verhalen van jullie gelezen en gehoord 🍀 weer een ervaring rijker 💋💋
  2. Evelien van kouwen:
    20 mei 2018
    ik heb ook zeker genoten, welkom thuis en blij dat jullie weer goed thuis zijn tot gauw Schutje
  3. Corinna:
    22 mei 2018
    Fijn dat jullie weer thuis zijn!
    Ik heb wel genoten van jullie blog😘